Bijeenkomsten, spreekuren en consulenten

Wij vinden het belangrijk dat u weet wat u kunt verwachten in de procedures, en bij het afleggen van de beroepsinhoudelijke toets (indien van toepassing). Wij organiseren daarom informatiebijeenkomsten. Ook kunt u een persoonlijke afspraak plannen tijdens een van de spreekuren. Doet er zich tijdens het aanvraagproces of daarna een situatie voor waar u zelf niet uit komt, dan is het ook mogelijk een afspraak te maken met een van onze erkenningsconsulenten.

Algemene informatiebijeenkomst

Tijdens deze bijeenkomst gaan we onder andere in op het verloop van de procedure Verklaring van vakbekwaamheid en de documenten die u moet aanleveren. Ook is het mogelijk vragen te stellen.

Wanneer?

  • 25 juni 2024 van 14:00-15:30 (op locatie)
  • 2 juli 2024 van 14:00-15:30 (digitaal)
  • 10 september 2024 van 14:00-15:30 (op locatie)
  • 17 september 2024 van 14:00-15:30 (digitaal)
  • 10 december 2024 van 14:00-15:30 (digitaal)

Voor wie?

Deze algemene bijeenkomst is voor (aankomend) aanvragers van een Verklaring van vakbekwaamheid.

Weet u niet zeker welke procedure op u van toepassing is? Vul dan eerst de advieswijzer in voordat u zich aanmeldt voor de informatiebijeenkomst.

Locatie

De bijeenkomst zal plaatsvinden in Den Haag. Het is ook mogelijk de bijeenkomst online te volgen. De adresgegevens van de locatie vindt u in het aanmeldformulier en in de bevestiging. Voor de online bijeenkomst ontvangt u enkele dagen voor de bijeenkomst een link per mail.

Informatiebijeenkomsten BI-toets

Voor de BI-toetsen worden per beroep informatiebijeenkomsten gehouden. In de brief die u van ons ontvangt, vindt u informatie over de bijeenkomst voor uw beroep.

Aanmelden

U meldt zich aan voor de online informatiebijeenkomst BI-toets verpleegkundigen door een mail te sturen naar cbgv@minvws.nl. Vermeld hierin uw voor- en achternaam, beroep en uw e-mailadres.

Locatie: online

De bijeenkomsten worden online georganiseerd. Na uw aanmelding ontvangt u een bevestiging met informatie en instructie voor deelname.

Spreekuren

Tijdens een persoonlijke afspraak van een half uur kunt u vragen stellen over uw aanvraag of de aan te leveren documenten aan een medewerker van Erkenning Buitenlands Diploma. Het is ook mogelijk uw documenten te laten bekijken. De afspraak kan zowel bij ons in Den Haag als online plaatsvinden.

Tijdens de afspraak wordt Nederlands of Engels gesproken. Spreekt u beide talen niet, dan raden wij u aan een tolk mee te nemen.

Voor wie?

Het spreekuur is voor zorgverleners die een Verklaring van Vakbekwaamheid of een Erkenning van Beroepskwalificaties willen gaan aanvragen en bezig zijn met de voorbereiding van de aanvraag. Heeft u al een aanvraag ingediend en heeft u vragen over deze lopende aanvraag? Neem dan contact op met onze informatielijn.  

Wanneer?

De afspraak duurt een half uur. Bij het aanmelden geeft u twee of drie opties van de onderstaande data door. U krijgt uiterlijk een week van te voren de definitieve datum en het tijdstip per e-mail. Zijn de onderstaande data voor u niet mogelijk? Er worden regelmatig nieuwe data gepland. Deze worden dan in het onderstaande overzicht geplaatst.

Data en tijdstippen spreekuren

Datum Tijdstip
Wo 1 mei Tussen 10:00-13:00 uur
Vr 3 mei Tussen 10:00-13:00 uur
Di 7 mei Tussen 10:00-13:00 uur
Wo 15 mei Tussen 10:00-13:00 uur
Vr 17 mei Tussen 10:00-13:00 uur
Di 21 mei Tussen 10:00-13:00 uur
Do 23 mei Tussen 10:00-13:00 uur
Wo 29 mei Tussen 10:00-13:00 uur
Vr 31 mei Tussen 10:00-13:00 uur

Waar: online of op locatie

Het spreekuur kan zowel digitaal als op locatie plaatsvinden. U geeft uw keuze door bij het aanmelden.

Online

In de bevestigingsmail ontvangt u informatie en instructie voor deelname.

Op locatie

Het adres voor het spreekuur op locatie is:

De Hoftoren
Rijnstraat 50
2515 XP Den Haag

I.v.m. met het aanmelden bij de receptie raden wij u aan een kwartier voor de afspraak aanwezig te zijn. 

Aanmelden

Stuur een e-mail naar erkenningdiploma@minvws.nl met daarin:

  • Uw naam;
  • Uw telefoonnummer;
  • Uw beroep;
  • Land van diplomering;
  • De twee of drie data van uw keuze;
  • Of u de afspraak online of op locatie wilt;
  • Of u een tolk meeneemt en zo ja, de naam van de tolk;
  • Eventueel globaal uw vragen.

Uw aanvraag direct indienen?

Heeft u een afspraak op onze locatie en is uw aanvraag al compleet, dan kunt u eventueel ook direct uw aanvraag bij ons achter laten. Neem in dat geval het volledig ingevulde aanvraagformulier met alle verplichte documenten mee.

Is uw aanvraag nog niet volledig? Dan adviseren wij u tijdens de afspraak over de ontbrekende informatie of documenten. U stuurt de aanvraag dan op een later moment op. 

Afspraak erkenningsconsulent

Tijdens of na de erkenningsprocedure bij het CIBG kan het zijn dat het anders loopt dan u had verwacht of dat u even niet meer weet wat u moet doen of wat er van u verwacht wordt. In dat geval kunt u contact opnemen met een van onze erkenningsconsulenten, Maartje van Vliet of Avishka Kapoerchan-Niddha. Zij luisteren naar uw probleem en gaan proberen samen met u een oplossing te vinden.

U kunt Maartje en Avishka bereiken via de mail: consulentEBD@minvws.nl

Belangrijk om te weten: onze consultenten hebben in geen enkele situatie invloed op de adviezen van de CBGV (dit is een onafhankelijke commissie), op de inhoud van de toetsen of de toetsuitslagen.