Bewijs van inschrijving

Zodra u zich inschrijft in het BIG-register ontvangt u een bevestiging van inschrijving en uw BIG- nummer. Deze bevestiging is een officiële beschikking.

Werkgevers vragen vaak om een bewijs van inschrijving in het BIG-register. Zorgverleners hebben dit document soms al eerder afgegeven aan een werkgever of zijn het kwijt. Als overheid streven we ernaar zo min mogelijk documenten te verstrekken op papier. We streven er naar in 2016 een volledig digitale overheid zijn. Het BIG-register wil de werkgever daarom stimuleren zelf het BIG-register te raadplegen.

Zelf het BIG-register raadplegen

Online kan een werkgever een geregistreerde zorgverlener makkelijk opzoeken. Zo kan een werkgever meteen ook de meest actuele gegevens van de registratie bekijken. Zo is ook meteen zichtbaar of een zorgverlener een tuchtmaatregel opgelegd heeft gekregen en eventueel al geherregistreerd is.

Tips

  • U kunt uw geregistreerde gegevens op deze site zelf inzien bij ‘Mijn registratie’. Als u inlogt met DigiD kunt u zien welke gegevens wij van u hebben. U kunt er bijvoorbeeld ook uw uiterste herregistratiedatum bekijken.
  • Het bewijs van inschrijving heeft u niet nodig voor herregistratie. Het BIG-register weet dat u in het register staat.
  • Het bewijs van inschrijving heeft u niet nodig voor werken in het buitenland. Daarvoor heeft u een Certificate of Professional Status (voorheen Letter of good standing) nodig.
Heeft u vragen? Neem contact op met de BIG-informatielijn.
   
BIG-register