Meestgestelde vragen aan het Klantcontactcentrum

Dit is een vaste rubriek in het BIGnieuws. In deze rubriek leest u de meestgestelde vragen aan het Klantcontactcentrum.

Wat kan ik doen als mijn registratie is doorgehaald vanwege niet herregistreren?

Bent u doorgehaald omdat u de aanvraag herregistratie niet voor uw uiterste herregistratiedatum heeft ingediend en voldoet u aan de herregistratiecriteria? Dan kunt u uw aanvraag op elk later moment alsnog doen. Log hiervoor in met uw DigiD (of als u in het buitenland woont, met uw BIG-login) op onze website kies voor ‘aanvraag herregistratie’.

Is het mogelijk om te (her)registreren met terugwerkende kracht?

Nee, de datum van het besluit is de datum waarop u geregistreerd bent. Het BIG-register is een actueel register. De enige informatie die het BIG-register aan derden verstrekt is of iemand op dit moment is geregistreerd in het BIG-register, welk beroep en welk inschrijfnummer iemand heeft en of er bevoegdheidsbeperkingen van toepassing zijn.

Ik ben doorgehaald en wil weer geregistreerd worden. Kan ik een spoedaanvraag doen?

Het BIG-register behandelt aanvragen na doorhaling met voorrang. Voorwaarde is dat zowel de betaling als alle vereiste documenten binnen zijn. Als u inlogt met uw DigiD (of als u in het buitenland woont uw BIG-login), dan kunt u zien of wij nog op de betaling of documenten wachten.